Sådan booster du dit ungdomshormon nemt og naturligt!

Kender du ungdomshormonet?

Det er også kendt som væksthormon eller HGH – Human Growth Hormone – eller hormonet, der kan gøre dig yngre.

Og det er faktisk ret nemt at booste netop dette hormon.

Når din produktion af ungdomshormonet er højere, vil du opleve, at dine muskler bliver fastere og din hud bliver strammere. Du vil have mindre tendens til at lagre fedt, og din fedtforbrænding vil øges.

Samtidig vil din søvn bliver bedre og din kognitive funktion vil blive bedre.

Så er der også alt det du ikke umiddelbart kan måle og se med det blotte øje, nemlig at dine knogler og led bliver stærkere og dine celler vil have nemmere ved at regenerere…

Det lyder ikke helt dårligt vel? 😉

Desværre producerer kroppen mindre væksthormon, fra vi er i midten af tyverne, og når vi passerer de 40 år vil niveauet af kroppens produktion af væksthormon kun være 40% af hvad det var, da vi var 20 år.

Når du så er midten af halvtredserne, producerer din krop kun 20% af det væksthormon den producerede da du var 20 år.
Resultatet er ofte rynker, mindre energi og drive, nedsat libido og ikke mindst nedsat kognitiv funktion.

Så der er god grund til at booste dit ungdomshormon.

Sådan booster du ungdomshormonet

Der er flere ting, du kan gøre.

Du kan bl.a. kombinere aminosyrerne L-arginin og L-lysin ved det sidste måltid du spiser, inden du går i seng. Utallige undersøgelser har vist, at du på den måde kan øge dine niveauer af væksthormon med op til 700%!

Når du spiser kød, spis ca. 100 gram eller mindre. Ift. til nødder, frø og kerner skal din portion være 30 gram eller mindre. Når du spiser ost og yoghurt så hold dig på omkring 1 dl. eller mindre. Ved sojabønner, linser og kikærter skal du maks have ca. 1,5 dl. pr portion.

Vælg en portion af fødevarerne fra hver liste og spis det i et måltid senest 3 timer, før du går i seng.

Fødevarer som er høj på lysin:

  • Mørbrad
  • Kylling
  • Vildt fanget torsk
  • Kuller
  • Skalddyr
  • Æg
  • Tun
  • Græskarkerne frø
  • Svinekoteletter
  • Hummer
  • Krabbe
  • Muslinger
  • Blæksprutter
  • Calamari

Fødevarer som er høj på arginin:

  • Rejer
  • Torsk
  • Albacore tun
  • Kalkun
  • Græskarkernefrø
  • Jordnødder
  • Spirulina
  • Kikærter
  • Linser
  • Mager græsk yoghurt uden tilsat sukker
  • Parmesanost
  • Mager cheddarost
  • Edamame bønner
  • Svinekød

Dette trick vil give dig et kraftigt boost ift. væksthormon, men det holder desværre ikke dine væksthormon niveauer høje konstant.

Hvis du gerne vil have, at dine væksthormon-niveauer er høje konstant, skal du også dyrke en form for motion.

Men ikke hvilken som helst motion. Kortvarig og eksplosiv motion, da højintensitetstræning gør, at du producerer mere væksthormon. Derudover vil din krop kortvarigt udskille stresshormoner, som vil sende et signal til din krop om at skrue op for fedtforbrændingen.

Ud over at spise og trænge kortvarigt og eksplosivt, kan du øge din produktion af væksthormon yderligere ved at få sovet nok og holde dit blodsukker stabilt, da høje niveauer af blodsukker blokerer for produktion af væksthormon.

Hormonkuren har vi selvfølgelig fokus på den rette ernæring på det rigtige tidspunkt, som også giver et stabilt blodsukker. Derudover arbejder vi også på at du får en god dyb søvn, så du dermed kan booste dit væksthormon. Helt naturligt.

 

Vil du lære mere om, hvordan du booster dit ungdomshormon og i det hele taget får dine hormoner tilbage balance?

Mit online forløb HormonKuren er et 14 ugers online forløb til at få dine hormoner i balance gennem søvn, kost, træning og hormonyoga, de rette tilskud og ikke mindst stressreduktion.

På HormonKuren lærer du hvordan du undgår overvægt, PMS, akne, hedeture, smertefulde menstruationer og lavt energiniveau. Du lærer hvordan du kan komme eventuelle fertilitetsproblemer, stress eller ubehagelige symptomer til livs.

Ja tak. Tilmeld mig HormonKuren inden det er for sent!

Det er din sidste chance i næsten et 1/2 år!

Du kan læse meget mere om HormonKuren her.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *