Food prepping - sådan gør jeg - Caroline Fibæk

I weekenden bruger jeg som regel en times tid på at forberede lidt til ugen der kommer. Blandt andet mine kosttilskud, som jeg portionsanretter i en morgendosis og en aftendosis. Jeg pakker dem ind i lidt festligt papir (fx sandwichpapir fra Rice), så de er pæne og jeg kan kende forskel på dem jeg tager om morgenen (urter, der giver energi og fedtsyrer), og dem jeg tager om aftenen (multivitamin- og mineraler).

Har jeg fart på om morgenen, tager jeg bare en af de små poser i lommen og tager dem løbende gennem formiddagen, når det lige passer. Og når de er pakket fint ind, så skæmmer de heller ikke ved at stå fremme i et Weck-glas, så jeg husker at tage dem;)

Jeg forbereder også mine smoothies morgensmoothies:

foodprepping - sådan gør jeg

Normalt bruger jeg papirsposer, men jeg er løbet tør. Derfor er de her plastik.

Jeg fylder hver pose med:

Lukker poserne og smider dem i fryseren. Hver morgen smider jeg indholdet af hver pose i en blender med vand – og voila.

Nogle gange laver jeg også crackers klar, mineralmælk (jeg fryser det) og bager en stak proteinvafler.

Til mine børn har jeg lavet “morgenmads is”. Det er deres hofret om morgenen. De smager vildt godt, og de aner slet ikke, at deres vitaminpiller er blendet med i isen;)

I en stor blender fylder jeg bananer, bær, rødbedepulver (farven er vigtig;),  Plantforce proteinpulver, vanilje, ananas, probiotika og multithera børnevitaminer (chews). Spæder op med mineralmælk og blender det hele – hælder i isforme og fryser dem. Hver dag får de en is og så ved jeg, at de er dækket helt ind. De får også tit en vaffel eller pandekage til. Og det tager ingen tid om morgenen – det er hurtigere end at servere cornflakes;)

 

Del endeligt dine egne tips, til at gøre de sunde valg lettere i hverdagen med os andre herunder.

 

PS: Google “meal prep” eller “food prepping” og få masser ideer til, hvordan man kan forberede ugen.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *