Her om vinteren er det let at komme til at føle sig lidt energifortabt på de korte og kolde dage. Heldigvis er der mange måder du, helt naturligt, kan booste dit energiniveau. Her er bare 5 ideer til inspiration:

  1. Spis masser af rå frugt og grønt. Drik smoothies med spinat, friskpresset juice af bladgrønt og spis store salater.
  2. Tag et godt og naturligt multivitamin præparat, så du er sikker på ikke at mangle vitaminer og mineraler i vinterhalvåret. Vær specielt opmærksom på om du får d-vitamin nok om vinteren og tag gerne et ekstra tilskud af d3.
  3. Undgå fødevarer, der stjæler din energi:  lyst brød, sukker, sodavand, stort indtag af stivelsesholdige produkter, kaffe, alkohol og cigaretter.
  4. Panax Ginseng er en urt, som hjælper kroppen til at modstå fysisk og emotionel stress og træthed. Man bør dog ikke tage ginseng mere end 6 uger uden pause. Start med 200 ml dgl og øg til max 600 ml koreansk ginseng.
  5. For at have energi nok må man selvfølgeligt sove nok. Husk at få mellem 7-9 timers sammenhængende nattesøvn i et helt mørkt rum for at være veludhvilet næste dag.

Er du udpræget træt og energiforladt, mangler overskud, fokus? Eller er du stresset eller udbrændt? Døjer med kroniske symptomer og luftvejsproblemer? Så er månedens e-bog på The Green Goddess Guide måske lige noget for dig.