Guidede meditationer til menstruationscyklus med Caroline Fibæk

 

Denne pakke indeholder en MenstruationsMeditation til blødningsdage
& en CyklusMeditation til alle andre dage i cyklus

MenstruationsMeditation:

  • Bruges på dine blødningsdage
  • Udviklet til at gøre det lettere, at cope med smerter, PMS og ubehag under menstruationen
  • Varighed: 15:46 min
  • Udviklet, indtalt og produceret af Caroline Fibæk

CyklusMeditation:

  • Bruges alle andre dage i cyklus
  • Udviklet til at bringe balance i hele dit endokrinologiske system med fokus på den biokemiske  kommunikation mellem sind og krop.
  • Varighed: 22:26 min
  • Udviklet, indtalt og produceret af Caroline Fibæk

Lyt til en lille snas af Cyklus Meditationen herunder:

(Husk at sætte lyd på)

"Ja tak! Meditationerne skal være mine til evigt eje!"

Meditationer til hele din cyklus

PRIS:

249 kr.

Pakken indeholder:

1) MenstruationsMeditation:

  • Bruges på dine blødningsdage
  • Udviklet til at gøre det lettere, at cope med smerter, PMS og ubehag under menstruationen
  • Varighed: 15:46 min
  • Udviklet, indtalt og produceret af Caroline Fibæk

2) CyklusMeditation:

  • Bruges alle andre dage i cyklus
  • Udviklet til at bringe balance i hele dit endokrinologiske system med fokus på den biokemiske  kommunikation mellem sind og krop.
  • Varighed: 22:26 min
  • Udviklet, indtalt og produceret af Caroline Fibæk


OBS:
Disse meditationer er en del af mit 14 ugers forløb HormonKuren - CyklusEdition og kan kun for en periode helt exceptionelt købes uden deltagelse på kurset.

 

Hvad kan meditation egentlig?

 

Meditation er en praksis, som forbinder krop og sind - blot ved at fokusere på fx. åndedrættet i et lille stykke tid.

Menstruations- og CyklusMeditationerne er særligt udviklede, indtalt og producerede af Caroline Fibæk til at bringe ro i kroppen og gør det nemmere at mærke dybere efter i kroppen. 

Når du er tilstede i din egen krop kan du lettere opdage symptomer og forandringer i løbet af din cyklus - hvilket er en stor og vigtig hjælp når du skal  skabe balance i dine hormoner.  MensturaionsMeditationen bruges til at lindre symptomer, som både følelsesmæssigt uro, smerter - og endda til at understøtte dit immunforsvar. 

Der er adskillige psykosomatiske fordele ved at meditere - og også for din cyklus.

 

HormonKurens meditationer hjælper dig - også hvis du finder meditation svært. 

De er nemlig guidede, og vil nænsomt guide din opmærksomhed under hele meditationen. 

Mærker du, at din opmærksomhed glider, så fokuser blidt din opmærksomhed tilbage på den guidede meditation. 

Du vil få bedre kontakt med din krop, og derved også blive opmærksom på forandringerne, der sker i kroppen gennem cyklus. Men bedst af alt, så luller meditationerne dig i en dyb og afslappet søvn.

Lyt derfor gerne til meditationerne når du ligger i din seng om aftenen. Det gør ikke noget, at du falder i søvn undervejs.

 

OBS: Disse meditationer er en del af mit 14 ugers forløb HormonKuren - CyklusEdition og kan kun for en periode helt exceptionelt købes uden deltagelse på kurset.

Meditation og menstruation


Mere energi, mindre PMS: 

Mange kvinder oplever præmenstruelle symptomer som humørsvinginger,  og træthed.

En fast meditationspraksis kan gøre, at du hurtigere bliver opmærksom på negative tanker, så de ikke tager overhånd, hvilket især er nyttigt i den luteale fase (anden halvdel af menstruationscyklussen). Kvinder der mediterer regelmæssigt rapporterer generelt om færre smerter og mere balanceret humør.

Smerter: 

Dysmenoré - smertefulde menstruationer - kan være næsten invaliderende for mange kvinder.  

Man ved at forventningen om smerte, faktisk øger intensiteten af den oplevede smerte.  Ligesom kvinder med høje niveauer af stress i den foregående cyklus, er mere end dobbelt så tilbøjelige til at rapportere om en smertefuld menstruation, især hvis de har en forhistorie med smertefulde menstruationer. 

Derfor kan du med fordel - og støttet af forskningen - bruge en meditationspraksis, som hjælper dig med at forbedre oplevelsen og håndteringen af smerte.

Meditation vil hjælpe med til at fokusere - i stedet for at blive styret af tankerne om, hvor mange smerter der er, da tankerne om smerterne vil være med til at forværre tilstanden. HormonKurens Meditation kan bl.a. hjælpe dig med lige netop det. 

Immunforsvaret: 

En undersøgelse (lavet af Dr. Alex Alvergne på Oxford Universitet), har fundet en sammenhæng mellem personer, der praktiserer MBSR meditation, som viste at disse personer havde en øget antistofproduktion som reaktion på en influenzavaccine, sammenlignet med personer der ikke mediterede.

Den øgede antistofproduktion blev også fundet fire måneder efter at de havde afsluttet et forløb med 8 ugers meditation.

Dette understøtter at meditation er med til at forbedre immunforsvarets respons. 

Hvorfor er det relevant ved menstruation?
Fordi kvinder  er mere tilbøjelige til at få infektioner på bestemte tider i cyklus. Dine kønshormoner påvirker nemlig dit immunforsvar.

6

Lyt fra din mobil, tablet eller computer

Efter køb modtager du mail med link til download af dine meditationer.

Bruger du din mobil eller en tablet, kan du efter køb downloade dem direkte til din mobile enhed, tablet eller computer. 

Filerne hentes i det mest udbredte lydfil format (MP3).